‘Eigenlijk de mooiste prijs die je kunt winnen’ zegt Ferdinand den Hartog , mede-eigenaar en tevens een van de drie Lentenaren van Den Hartog & Hoogveld. ‘Met name omdat de waardering van onze klanten en relaties komt.’ Het innovatieve NOAB-kantoor won de publieksprijs van Exact: de Crowd Award, uitgereikt aan het kantoor dat van zijn klanten de meeste stemmen krijgt. Aangespoord door een enkele uiting op social media stemden de klanten massaal op ‘hun’ kantoor: een duidelijk teken van tevreden en betrokken klanten.
Met de prijsuitreiking wil Exact administratie- en accountantskantoren in het zonnetje zetten, die werk maken van digitalisering en/of innovatief met klanten samenwerken. Er waren altijd drie prijzen: de Cloud Award, de Innovatie Award en de Award voor Samenwerking. Nieuw dit jaar is de Crowd Award, de onderscheiding voor het kantoor met de meeste publieksstemmen van klanten, die werd gewonnen door Den Hartog & Hoogveld.
De prijs werd in ontvangst genomen door een blij verraste Rik Hoogveld en Ferdinand den Hartog: ‘Wat een erkenning voor ons en onze klanten. Voor ons de bevestiging dat wij met aandacht en verbinding de brug kunnen slaan naar onze klanten.’
Innovatie = verbinden
Uit het juryrapport blijkt hoe zij dat doen: ‘Hoe blauw is een kantoor dat zich bewust is van zijn blauwheid? Over deze vraag boog de jury zich en concludeerde dat dit kantoor hard werkt om de cijfers te transformeren tot advies dat de ondernemer vooruit helpt. Als je aangeeft dat innovatie gelijk staat aan verbinden, blijkt dat dit blauwe kantoor toch ook uit andere kleuren bestaat.’
De jury geeft ook een tip: ‘Doe volgend jaar weer mee want jullie zijn potentiële winnaars!’
Kantoor van de Toekomst
Ook bij NOAB zijn Den Hartog & Hoogveld winnaars: zij werden gekozen als ‘Kantoor van de Toekomst’: een voorbeeldkantoor voor alle NOAB-leden, dat aansluit bij de toekomstvisie van NOAB op het nieuwe beroepsprofiel. Een kantoor dat in de transitie zit naar meer advies en een andere toegevoegde waarde voor de klant. En een kantoor dat een bewuste keuze heeft gemaakt voor de overgang naar een ander businessmodel. En dat werkt door in alle facetten: dienstverlening, klantenbestand, medewerkers, IT en processen, vaardigheden, marketing, etc. De dienstverlening van NOAB wordt nu al afgestemd om kantoren echt te begeleiden naar hun nieuwe rol als vertrouwd adviseur 2.0.