Van der Valk Hotel Nijmegen-Lent is hoofdsponsor geworden van de jeugd van voetbalvereniging DVOL uit Lent. De naam van Hotel Nijmegen-Lent prijkt vanaf dit seizoen op de trainingspakken van alle jeugdteams van DVOL en op de reclameborden rond de velden van sportpark Vossenpels. Maar de samenwerking gaat veel verder dan de logo's op kleding en borden.
Samenwerking en maatschappelijke betrokkenheid
Van der Valk en DVOL creëren met deze overeenkomst maatschappelijke betrokkenheid en samenwerking op allerlei terreinen. Zo heeft DVOL haar Bijzondere Algemene Ledenvergadering van juni in één van de prachtige vergaderruimtes van het hotel georganiseerd.
Thijs Boomkens (directeur Van der Valk): “We krijgen veel aanvragen met betrekking tot sponsoring, maar helaas is het niet mogelijk om met iedereen in zee te gaan. Ons gevoel speelt bij deze keuze een grote rol; het moet echt bij ons passen en daarnaast proberen we onze maatschappelijke betrokkenheid op diverse vlakken uit te dragen. Jong, oud, lokaal, landelijk, internationaal, gezondheidszorg en sport. Lokaal gezien dragen we bijvoorbeeld de Stichting Vrienden van St. Jozef uit Lent een warm hart toe, ook nodigen we met kerst weer 150 eenzame ouderen uit voor een gezellig kerstdiner. We koken met leerlingen van De Geldershof en doneren al vele jaren met het familieconcern aan KidsRights. In 2017 kreeg onze samenwerking met ‘Hart voor Vrouwen’ echt vorm en één van de resultaten van onze betrokkenheid is de actie #crowdknitting, die op 1 november gestart is. Met zijn allen breien voor het goede doel, waar ook Stichting Straatmensen van profiteert. Op het gebied van sport kiezen we nu graag voor de jeugdspelers van DVOL!”
Wisselwerking
Met het sponsorschap komt nu een wisselwerking op gang tussen hotel en voetclub. Zo kan DVOL de ruimtes in het hotel gebruiken voor zaken als vergaderingen of als er iets te vieren is. Maar Van der Valk gaat DVOL ook helpen met het organiseren van activiteiten, bijvoorbeeld via catering. Thijs Boomkens, lachend: “Noem het maar interactieve sponsoring, een mooie samenwerking op veel vlakken tussen beide partijen.”
Voorzitter van DVOL Stan Aldenhoven is uiteraard in zijn nopjes met Van der Valk en spreekt van een win-win-situatie. “Wij hebben een hele mooie topsponsor, zij de maatschappelijke betrokkenheid waar het hotel naar op zoek is. Een overwinning voor beide partijen, iedereen is zeer tevreden. Kijk, diensten verkopen is moeilijker dan de verkoop van producten. Want hoe vul je dat in? Het gaat hier niet alleen om geld, maar vooral om samenwerking. En daar gaan zowel Van der Valk als DVOL nu mee aan de slag.”